+370 387 44368 - +370 612 50105 kaltanenu.utc@kaltanenai.eu

Sign Up

After creating an account, you'll be able to track your payment status, track the confirmation and you can also rate the tour after you finished the tour.
Username*
Email*
Phone*
Country*
* Creating an account means you're okay with our Terms of Service and Privacy Statement.
Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step

Please agree to all the terms and conditions before proceeding to the next step

Already a member?

JONAVA – PREKYBOS IR PRAMONĖS MIESTAS

Lapkričio 11-ąją keliavome pasižvalgyti po Jonavos kraštą. Ir ką gi mes ten pamatėme bei sužinojome…
Jonava – gana jaunas miestas, pradėjęs formuotis tik XVIII a. pirmojoje pusėje. Miesto įkūrėjais laikomi didikai Kosakovskiai. 1750 m. Marijonai Zabielaitei-Kosakovskienei Augustas III suteikė privilegiją įkurti Jonavos miestelį, leisti jame turgus ir prekymečius, apgyvendinti laisvus įvairių religijų žmones. Miestui Jonavos pavadinimas buvo suteiktas pagal mirusio Marijonos vyro Dominyko Kosakovskio tėvo Jono vardą.
Jonava visada garsėjo, kaip prekybinis miestas, o pramoninio miesto įvaizdį įgijo tik sovietmečiu, netoliese iškilus azotinių trąšų gamyklai. Tik pačius geriausius atsiliepimus išgirdome apie gamyklai vadovavusį Bronislovą Lubį, jo požiūrį į miestą bei žmogų.
JONAVA – AKTYVAUS LAISVALAIKIO IR SPORTO MIESTAS.
Jonava žavi miesto infrastruktūra, sutvarkytomis miesto erdvėmis, tvarka, švara. Ne veltui 2023 m. miestas laimėjo „Pokyčių miesto“ konkurse pirmąją vietą. Jis buvo pripažintas Europos Sąjungos investicijų dėka labiausiai pasikeitęs per paskutiniuosius 10-imt metų.
Jonavos mieste yra keturi tvenkiniai, pradžią jiems davė Varnutės upelis. Tvenkiniai turi savo oficialius ir gražius pavadinimus – tai Joninių, Lakštingalų, Gulbių ir Gervių. Aplink tvenkinius nutiesti dviračių ir pėsčiųjų takai, įrengtos vaikų žaidimų aikštelės, paplūdimiai.
Miestiečių ir svečių poilsiui, Neries pakrantėje nutiesti pėsčiųjų-dviračių takai. Tai puiki vieta pasivaikščioti ir pasigrožėti Neries upe.
Viena iš patraukliausių ir gyventojų pamėgtų vietų, tai Joninių slėnis – aktyvaus laisvalaikio, poilsio ir pramogų oazė, įsikūrusi prie Jonavos miesto tvenkinių. Šis slėnis buvo sutvarkytas 2015 m., jame įrengiant amfiteatrą, fontanus, pagalbines patalpas, sceną, 600-800 sėdimų vietų. Tais pačiais metais Joninių slėnio šlaite atidarytas slidinėjimo centras su keltuvais ir suformuotos keturios nusileidimo trasos. Čia pat įrengta ir pirmoji Lietuvoje unikali trijų lygių kalnų dviračių trasa, pritaikyta šeimoms, laisvam nusileidimui bei trasa pažengusiems.
Šalia Joninių slėnio, aplink tvenkinius įkurtas ir diskgolfo parkas, kuris yra atviras ne tik šios sporto šakos entuziastams, bet visiems miestelėnams ir miesto svečiams.
Ir, žinoma, kaip dera tokiam miestui – čia yra puikus centrinis miesto stadionas, sporto arena, baseinas.
Jonavoje nutiesta daugiau nei 25 kilometrai pėsčiųjų – dviračių takų, kuriais patogu apvažiuoti ar apeiti visą miestą. Norintys pasigrožėti gamta, kviečiami pasivažinėti Varnutės tvenkinius juosiančiais dviračių takais.
Jonaviečiai ir miesto svečiai gali mėgautis dar viena sutvarkyta erdve Jonavoje – Neries upės pakrantėje esančiu Taurostos edukaciniu parku, užimančiu apie 10 ha vaizdingos teritorijos ploto.
Mieste daug atmintinų vietų, architektūros paminklų… tiesiog visko išvardinti neįmanoma, reikia nuvažiuoti ir pamatyti.
Lydimi gidės Vitalijos, susipažinome su Šveicarijos gyvenviete, apsilankėme Panoteriuose, susipažinome su šio miestelio istorija bei dabartimi, degustavome šio krašto virtinius.
Dėkojame gidei Vitalijai ir Panoterių krašto bendruomenės pirmininkei Audronei už Jonavos krašto pristatymą bei bendruomenės šeimininkėms už šiltą priėmimą.
Jonava – jaunas miestas, kuriame sudarytos sąlygos atrasti save visų amžiaus grupių žmonėms. Vien jau tai, kad Šveicarijos gyvenvietėje (esančioje Jonavos priemiestyje) yra gimnazija, kai šiuo metu daug kur mokyklos uždaromos, apie daug ką pasako.